نکاتی برای عکاسی در هوای ابری(1)

کد خبر 17352 - 1393 01 | تاریخ: 973 روز پیش-1393/01/17 | ساعت: 10:07

 با زندگی در شمال انگلیس من به عکاسی در روز های ابری عادت کرده ام. اگر می شد خیلی دوست داشتم که هر روز آفتابی می بود ولی وقتی به پیش بینی آب و هوا مراجعه می کنید، مجبورید با آنچه که هست کار کنید. اخیرا یک سفر به پارک ملی Peak District با تعدادی از دوستانم داشتم و اتفاقا آنجا نیز هوا ابری بود اما این باعث نشد من از گرفتن عکس های جذاب باز بمانم.
قصد دارم شما را به میان چند تا از عکس هایی که آن روز گرفته ام ببرم تا به شما نسخه RAW jpeg ویرایش نشده و سپس نسخه RAW نهایی آنها را نشان دهم و چگونگی گرفتن عکس های اصلی و روند ویرایشی که بر آنها اعمال شده است را توضیح دهم.
قطعا در کار من نیز عدم تناسب ها و نقص هایی وجود دارد ولی کلا سعی کرده ام روند کار را به منظور غلبه بر مشکلات به شما نشان دهم تا جایی که گاهی اوقات از نتیجه دست یافتنی در شرایط نامناسبت با استفاده از وسایل حداقل شگفت زده خواهید شد.
شروع به کار
گرفتن اولین عکس
این عکس قطعا آن چیزی نیست که وقتی برای عکاسی بیرون آمده اید به دنبالش بوده اید، ابرهای پیچیده شده بر لبه های تپه در یک روز گرفته و مرطوب. من برای نور سفر می کردم، دیر برمی گشتیم و مقدار زیادی پیاده روی در پیش داشتیم، پس من فقط دوربین DSLR ام و یک لنز ۲۸mm ثابت به همراه داشتم.
اگر موقعیت جور دیگری می بود، تعداد بیشتری لنز و حداقل یک سه پایه به همراه می بردم اما انتظار زیادی نداشتم و به امید تغییر آب و هوا فقط دوربینم را برداشتم.

1A-lenzak [copy]ویرایش اولین عکس
این عکس احتمالا آنقدرها چشمگیر نیست اما چشم انداز آن روز را به تصویر می کشد. ابرها مطمئنا با ساختار لایه لایه شان به تصویر عمق بخشیده اند. در ویرایش به دنبال بیشینه کردن تن های رنگ در هر یک سوم تصویر بوده ام.
من می خواستم مطمئن شوم که جزئیات کمِ سمتِ راست پس زمینه دیده شوند. همچنین رنگ بنفش را کمی زیاد کردم تا تکه های علف اطراف دامنه برجسته تر شود. کمی هم آبی ابرها را زیاد کردم تا تضادی با زرد، سبز و بنفش منظره پیدا کند و اثر تکه های ابر نمایان تر شود.
1B-lenzak [copy]به دنبال الهام
گرفتن دومین عکس
در اینجا، من به دنبال هر چیز جذابی در منظره بودم تا با آن کار کنم در حالی که مناظر اطراف دره گرفته و مرده به نظر می رسیدند و لایه های وسیع ابرهای مسطح هیچ نقطه مثبتی به منظره اضافه نمی کرد. من به دنبال یافتن نقاط جذاب دیگری بودم تا با آنها کار کنم.
یکی از بهترین مزیت های پوشش ابر، عملکرد آن به عنوان یک سافت باکس بزرگ طبیعی برای خورشید است که سبب می شود نور خورشید به طور یکنواخت ملایم شود. این نکته در عکاسی پرتره (که کمی جلوتر به آن می پردازیم) به شدت مفید است. همین طور برای این عکس از گذرگاهی که تا مسافتی امتداد دارد مناسب می باشد.
2A-lenzak [copy]ویرایش دومین عکس
در مفهوم این یک عکس جذاب شگف آور نیست، اما برای هدف ما، یک مثال خوب است (برای وقتی که پوشش ابر می تواند مفید باشد). چراکه نور بر سطوح مختلف یکسان و ملایم می تابد.
در مرحله ویرایش، من عکس را به حالت سیاه و سفید تغییر داده ام که توجه را به جای رنگ ها به تفاوت سطوح جلب می کند. نور ملایم ذاتا کنتراست را کم می کند. تلاش برای افزاش کنتراست تصویر یک عکس رنگی، می تواند آنرا خراب کند؛ پس کار در حالت سیاه و سفید به شما امکان افزایش بیشتر کنتراست بدون غیر طبیعی شدن تصویر را می دهد.
2B-lenzak [copy]


منبع : لنزک

ارسال نظرات

userPhoto 3Neshaneh
جمع 2 + 3 چند است؟

ADVERTISING

مطالب مرتبط فرهنگ و هنر